Tuesday, September 06, 2005

MERUKAS

Dua entry untuk hari ini. sebenarnya aku nak tulis on this issue tapi terbuat poem plak. so today's second entry is about merukas...

merukas, ape ittew?

Merukas ini adalah bersamaan dgn merokok. Ala2 fefonens wat bahsa sendiri gtew.

Ajaibnya rokok nan sebatang mampu menghubungkan orang
Ajaibnya rokok nan sebatang mampu memulakan persahabatan
Ajaibnya rokok nan sebatang mampu mengindahkan malam-malam sepi
Ajaibnya rokok nan sebatang mampu membuatkan aku dahagakan ia lagi

Aku bukanlah tak pernah merokok cumanya tak pernahlah addicted to it. merokok lite-lite jer ala2 satu dua pam and member punya. Tak pernah mahu addicted sebab aku tahu tanpa rokok pun aku takde duit nk hidup, nak tambah satu lagi kandungan? susah beb, aku lebih rela beli nasik ayam.
tapi
ada tapinya
last weekend I found out something good about this rokok. Itu yang aku can come out with sajak pendek kat atas (sajakkah ittew?) Aku rasa semacam pelik je bila dengan sebatang rokok yang aku pow housemate aku, aku dapat seorang kawan. kes mintak lighter jer heheheh apa kes. Then we start to talk and talk and talk and to my surprise, wow almost an hour padahal aku tak kenal pun mamat ini hehehehe
Tapi itulah hakikatnya, dengan rokok nan sebatang, a friendship was built. Dulu aku ada jugak tahu this kind of thing from a friend of mine tapi aku tak amek pot sangat as in - so kalau ko nk wat kawan dgn org yang tak merokok camne plak?- but my experience has prove otherwise.
Imagine, from that rokok nan sebatang, u start a friendship (tak kisahlah dengan lelaki ke pompuan ker, yg ptg friendship dgn org) then from that frienship it evolve into a relationship, to a closer relationship and closer and closer.... hahhaha kerana rokok nan sebatang gtew... camner?
Sanggupkah aku membeli rokok yang harganya mahal sekarang ini?
Aku beli untuk stok saat-saat bergembira sahaja hahaha

1 comment:

lotsachi said...

hahaha...alasan! :P tapi ada juga point di sebalik 'alasan' you ;)