Friday, September 16, 2005

MERAK vs RERAMA

Kadang2 Dalam Kesibukkan Kita Menilai Cantiknya Rerama Di Seberang Laut, Kita Terlepas Pandang Cantiknya Merak Di Depan Mata. Merak Yang Kita Tunggu Kembangnya Selama Ini. Jgn Nanti Bila Merak Tu Dah Simpan Balik Kembangnya Baru Ko Tercari2 Lantas Memulakan Kembali Cycle Penantian Ittew

8 comments:

Farel said...

Kadang-kadang kita memang tak pandang merak tu kerana kita memang tak pernah teringin melihat kembangnya~ tapi rerama yang satu daripada beratus jenis tu yang memang sukar utk dicari... tak mungkin ingin dilepaskan saja~

artisticklytouch said...

tapi rerama tu utk kita ker? merak depan mata ni pun ok apa ... nak tunggu rerama jugak ker? kalau kita ke seberang pun, belum tentu kita akan dapat dia tapi merak tu dah depan mata, so effort dia kurang sikitkan

Farel said...

ala.. merak tu pun kita nanti hanya kerana kembangnya saja.. bukan kerana merak tu.. asal dah dapat tgk kembang.. dah, puas. tapi sebenarnya rerama adalah yang paling kita suka, kecantikannya sentiasa terserlah.. tak macam merak.. nak kena tunggu kembangnya baru dapat lihat kecantikannya~ hemph~

lotsachi said...

eh, dua organisma ni...species pun lain mah... how can you compare?

Farel said...

ikut tatse la u ols~ haha~

carinasuyin said...

takkanlah tunggu semata-mata demi nilai estetika? Pasti penantian ada fasalnya yang lebih mendalam jika sanggup nak tanggung keperitan menanti. Tapi kan, nak tunggu sampai bila? :P

Farel said...

eh bila masa pulak aku kata hendakkan rerama perlukan penantian? merak yg perlu dinanti utk kembangnya~
rerama yang beribu di seberang takkanlah satu pun tak boleh tertarik?
merak pulak amatlah sombong dan kedekut dengan kembangnya~ senentiasa membuat kita menanti nanti~

artisticklytouch said...

U got apoint there la Farel ... tastelah kepala otak uols ... skrg nk p tangkap Rajah Brooke