Sunday, June 18, 2006

Dan Malam Tadi Full Rehearsal Neraka Petualang

Debaran semakin terasa. Walau sudah berbelas pementasan sentuhanseni terlibat, tetap rasa debarannya. Entah kenapa, sampai susah nak bernyawa dan sentuhanseni terasa lapar yang tersangat-sangat. Sejak sampai ke Auditorium P.Ramlee untuk calling time jam 6.30 petang, sentuhanseni tak renti-renti mengunyah. Kenapa ek?

Walaupun calling time sebenarnya jam 6.00 tapi masih ramai yang terpaksa datang lewat. Alah, kerja teater ni part-time je, jadinya semua yang terliabt ada kerja tetap masing-masing. Yang banyak cuti, bolehlah ambil cuti, yang tak banyak cuti macam sentuhanseni terpaksalah berkejar selepas waktu kerja, terperangkap dalam jammed tart nenas dan tidak mandi petang untuk memastikan kami sampai ke auditorium sebelum jam 7.30 petang.

Dalam kalut-kalut dan jam sudah menunjukkan jam 7.55 petang, baru terperasan yang kotak make-up tak sampai lagi. Macam mana nak make-up, katanya hari ni full dress rehearsal. Merasalah nanti kena maki secara senyap dengan tuan director hehehehe dan merasalah sentuhanseni berkejar (dengan kereta) balik rumah ambil kotak make-up (nasib baik rumamh dekat).

Bila sampai auditorium semula, pengarah kata tak payah make-up sebab dah lewat sangat. Sentuhanseni punbuat-buat busy salin costume segala bagai. Sekali lagi terperasan, costume sentuhanseni kurang lengkap. Orang lain ada kain ikat pinggang sentuhanseni tak ada. Terus sentuhanseni capai kain batik lepas yang terbaring cantik di atas meja make-up. Nak ikat tak sempat rasanya, jadinya gantung kat leher je, tengok kat cermin, menarik gak! Ahaks!

Tuan pengarah tayangkan semua promo-promo. Banyaknya projek Bakawalee dengan TETAMU…nak tengok? Nanti sentuhanseni suruh tuan pengarah uploadkan di blognya dan blog sentuhanseni sebab sentuhanseni tak reti nak uploadkan sendiri. I’m so not internet savvy.

Selepas promo selesai baru kami mulakan persembahan olok-olok tapi kena buat serius-serius. Tanpa warming up badan dan suara, main belasah je masing-masing on stage dan natijahnya….

Sentuhanseni terlangkau satu line, partner pulak orang baru so dia cuma mampu tersenyum cantik sebab tak tahu macam mana nak cover kesilapan sentuhanseni. Walaupun sentuhanseni dah bagi hint-hint secara senyap dan signal untuk dia mengcover tapi dia tetap tersenyum cantik dan tersipu-sipu. Pungkoq hang la Lia!!!

Nasib baik kakak yang gambarnya di bawah ini a.k.a Kak Yus mengcover…orang lama!!! Ok, kami berjaya mengcover keadaan yang gawat dan terus beraksi di pentas, selang tiga empat line, sentuhanseni tersasul lagi. Alamak…kena sumpahan apa sentuhanseni hari ini. Kali ni, sentuhanseni settlekan sendiri. Terdengar Cik Sharina Edora gelak kuat-kuat macam pondianak dapat laki.

Dan beberapa lagi kesilapan yang sentuhanseni lakukan hehehehe tapi orang lain pun buat salah jugak, jangan la piker yang sentuhanseni je buat silap tapi di akhir cerita, tuan pengarah kata pementasan itu adalah yang paling best setakat ini. Ha, yeke? Iyakan jelah, malas dah nak piker.

Hari ini show jam 8.30 malam, datang ye.

1 comment:

Pegawai Khalwat said...

Nak upload promo?

Nantilah aku buat lain. Yang tu agak laju.

Hang lari dari aku? Jaga hang!