Friday, June 09, 2006

Bila Berbicara Dengan IQ Zero

M bertemu K di ekspo.

M:Weh, hang apa habaq? Lepaih menikah teruih sengap.
K:Ada. Hampa tak mai pun kenduri kami na.
M:Ada kerja.
K:Nilah husband kami (sambil menunjuk kepada seorang lelaki di sebelah kiri)

Salam.

K:Bini hang mana?
M:Aku hantaq balik kampung. Dah nak dekat-dekat hari dah. Aku la ni on call jelah.
K:Oh, hang tunggu dia call la. Satgi dia nak mai sini la?
M:Dak, dia la ni ada di kampung. Nak bersalin dah, aku hantaq la balik kampung,
senang ada orang nak tengok-tengokkan.
K:Jadi dia tak mai la sat lagi ni? Hang mai sorang la?
M:Ish, dia tak mai la dah dia ada di kampung. Nak beranak dah takkan aku nak usung mai sini,
satgi ciciaq kot jalan pulak.
K:Betui gak no. Bini hang mengandung berapa bulan dah?
M:Aduih.

K - dia yang menjual kuih di pentas teater, dia juga yang dirogol dipusatnya.
M - dia yang baru mendapat hero berwarna putih.

3 comments:

tokey_panggung said...

ada lagi si K tu kat sini....kesian begitulah orang kesepian,blurrr sikit...

artisticklytouch said...

kata M, si K bernikah dengan orang yang lebih kurang dia jugak

Sayuti said...

haha. sian.