Wednesday, July 22, 2009

Bas

"Ko naik bas T ke bas U?" Soal pemuda A melalui telefon bimbit mampu milik pelajar Uni.

"Suruh dia naik bas U!" Cadang pemuda B

Si hensem A (aku) memandang sekilas dari buku Kasut Biru Rubina karya Sufian Abas. Confuse.

"Bas U? Bas T?" Soal aku dalam hati.

"OH! OH! sudah lama aku tidak naik bas awam!"

9 comments:

rena said...
This comment has been removed by the author.
rena said...

adik manis..

Bas U tu tambang dia rm2. Board dia kaler biru.

bas T pulak tambang dia rm1. Board dia kaler ijau.


sekian, terima kasih.

artisticklytouch said...

rena:
ko kata aku manis?? ko memang sengaja tak mahu aku tido selama 3 malam kan...

Pegawai Khalwat said...

Kasut Biru Rubina aku baru abis baca.

Adakah aku jugak macam pelajar uni tu?

Oh....

rena said...

art..

selalunya, adik2 manis bertaraf pelajar u a.k.a yang punya telefon semampu kamu yang selalu bertanya tentang bas U dan bas T.

tapi...

sila belanja saya yong tau fu pakcik teksi tu kalu kamu betul2 berbangga @ terharu dengan panggilan itu.

yieehaa!!

shandye. said...

sape yg baca kasut biru rubina itu?

kamu atau dia?

artisticklytouch said...

PK:
kamu selamanya penghuni U tapi bukan pelajar U..sungguhpun ada skandal dengan pelajar U...

oppppssss....

rena:
jom...semalam baru melantak 3 batang sengsorang..aku paling suka telur puyuh

shy:
si hensem itu yang baca

pye:rudz said...

gua haram tak paham kod-kod yang digunakan untuk kenderaan awam nih.

artisticklytouch said...

pye:
aku pun tak paham, walaupun Rena dah terangkan...apa fungsi U? T membawa kita ke mana plak?

teringat zaman bas mini kaler maler dolu