Wednesday, March 15, 2006

Hill seorang student BFA (Acting & Directing ) USM

"Abang Art, aku tak tahu nak pilih nak praktikal kat mana. IB ke STEFANI ke."

Aku tengok Hill atas bawah. Aku sedut rokok (sit kata Acik). Aku hembus ke mukanya.

"Nak pilih tempat praktikal pun susah ke? Pilih je salah satu, dua-dua tak bayar allowancekan."

"Yelah, masalahnya (budak Hill nih, apa yang tak masalah, semuanya masalah) Jihan dapat STEFANI, aku tak tahu nak pilihlah Abang Art."

"Kau boleh tak berpisah sekejap dengan si Jihan tu? Korang nih lesbian eh?"

Hill mencarut pada aku. Dia sebut salah satu tubuh wanita yang erotik dalam nada yang penuh meluat. Aku gelak. Tersedak asap rokok.

"Korang duduk satu rumah juga nantikan? Biarlah tempat praktikal lain-lain, nanti pengalamannya lain-lain, baru boleh kongsi. Ini kalau dah melekat je, mesti tak jadi kerja," kata aku sambil menjeling makhluk elok yang lintas depan ofis.

"Oklah, aku pergi IB lah! (mak ai, cepat pulak buat keputusan!) IB dekat je dengan rumah kitaorang."

"Dekat ke? Rumah korang dekat mana nanti?"

"Dekat Ampang, dekatlah dengan Pudu, IB kan sebelah Pudu!"

Semua orang yang ada gelak guling-guling.

"Yang sebelah Pudu tu, Menara Maybank, Plaza Putra, Kota Raya dan Hotel Katari la bongok!!!!"

3 comments:

Pegawai Khalwat said...

Ha ha ha......
Kelaseran terserlah.

Aku tak mau komen. Aku lagi la buta KL.

artisticklytouch said...

errrr.... hang pun tak tau IB kat mana ka?

hehhehehehehehe bahan nih!

Pegawai Khalwat said...

Woi, IB aku tau la kat mana. Aku pernah praktis Citrawarna 2001 kat sebelah IB pa.

Jalan raya kat KL tu yang aku tak tau. Especially downtown.