Saturday, September 02, 2006

Pasca TASGreenhall

Gua dah benti keje babe!
Gua bukan lagi tokey panggung TASGreenhall
Tapi gua akan masih terus-terusan berteater
Gua tak buleh tinggal yang itu babe!
Yang itu gua tak buleh tinggal....
Kalau gua tinggal, GUA MATI!!!!

Ha ha mati katanya... Sekarang pun rasa macam mati (macamlah pernah mati) sebab sekarang ni aku dalam tempoh berehat sebentar dari dunia teater. Letih siot, lepas satu, satu...sekarang aku nak rehat tapi sampai hari Ahad ni je, Isnin depan mula sesi brain storming and bedah skrip untuk Cik Endut - The Upcoming Controversy.

Aku rasa la, skrip dan arahan aku kali ini akan mengundang kontroversi, bukan apa, kali ini aku pentaskan cerita pondan! Pondan uols...

Kaedahnya, pasal pondan pun nak controversy katanya... Yelah, pada masa aku mula-mula merancang dan menulis cerita ini, aku tak terpikir pun yang cerita ini akan mendatangkan kontroversi tapi sekarang ini, nampak bayang-bayang itu ada..

Takpe, kena buat dulu baru tahu. Tahun ni, aku dah pentaskan cerita Lesbian nak beromen tak jadi dan budak sekolah yang gila seks so apa sangatlah citer pondankan uols tapi ada jugak yang nak mengcontroversikannya... ok tak apa, pandailah aku belit leher kau.

Tadi dapat panggilan daripada Papa. Papa tanya kenapa berenti kerja, dan aku putar kembali ayat-ayat yang dah aku reka (maklumlah penulis skrip) untuk menjawab soalan itu. Papa terima jawapan aku. Papa tanya lagi, kenapa tak confirmkan kerja lain sebelum berenti, aku tak reti nak jawab, aku gelak je. Papa mengerti perangai aku.

Aku dah 27 tahun tapi papa masih layan aku macam aku masih tinggal bawah ketiak dia. Mungkin papa nak menggantikan kembali saat-saat yang terbuang dalam hubungan kami semasa aku masih di bawah ketiaknya. Apa-apalah papa.

Mama pun talipon. Suruh pulang ke KL. Dapur dan ruang tamu belum bercat lagi. Apa guna dua jantan yang di rumah tu? Mereka tak lekat kat rumah kata mama. Aku tahu, bukan nak suruh cat rumah sangat pun, mama memang mahu aku pulang ke KL. Mama rindukan aku. Mungkin mama juga mahu menggantikan kembali masa-masa terbuang antara kami dulu. Nantilah mama (kata-kata yang sama selepas 4 tahun)

Aku baru baik demam.

8 comments:

Confessions Of A Female Cryptic Mind said...

Why dont you go to blogspots of gays and lesbians? Maybe they can give you an insight of how they lead their lives.

Tapi try to see the normal homos and the i-bang-any-dickies-i-see homos, so that you wont be biased.

My friend told me nowadays there are so many gays because the chickens in Malaysia are injected with some kind of hormons which empowers their sexuality. Or something what-not.

You want to do something controversial? I think as long as there is no nudity or french tonguing, I guess its fine.

Pegawai Khalwat said...

Hah.... jangan balik lagi tak dapat pengganti bendahari.

artisticklytouch said...

virginhoney:
I know how they lead their lives and that is exactly the problem, how others will accept their life?

PK:
eeerrrr... nanti aku buat iklan

ann nurbaya hassan said...

nyah....
aku rasa aku tahu knp mama ko suruh balik n cat rmh...
nanti lps raya mesti aku leh merasa nasi minyak ko kot....
hehehe
slamat pose
(pose lps dah ganti ke blum?????)

artisticklytouch said...

nurbaya:
kaedahnya menyahkan aku

Confessions Of A Female Cryptic Mind said...

Art.

To be honest, I find it a wee bit disturbing, but no one has done anything to prevent them kan?

Maybe if you portray this in your theatre, the authorities will notice? Its sort of a risky project in the first place anyway.

Acceptance is subjective, not a lot of people can understand what really happens behind a person's mind, sexuality and preferences. I mean I cannot be a lesbian *nauzubillah* because I love men, and its against my religion.

Its really difficult to pinpoint where the deviance lies.

hehehehe

artisticklytouch said...

Virginhoney:
Neither do I dear. But the thing is I find it very amusing that Malaysians tend to blend with these group of people claiming that they are open but given some circumstances, things could turn the other way round. For example everybody loves Aznil in AF for his brilliant emcee job but to me and some people, we know, Aznil is just being himself - a lelaki lembut - on stage.

日月神教-任我行 said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,性感影片,正妹,聊天室,
情色論壇