Monday, May 11, 2009

Terima Kasih Daun Keladi

Semalam, pulang dari cuti hujung minggu di Putrajaya, ada satu objek yang menarik perhatian aku di ruang tamu rumah.

Sebuah 'play-mat' yang kami (famili) cari-cari selama ini buat anak buah si Atiqah.

Lama kami cari yang harganya berpatutan dan bentuknya menarik tapi tak ketemu juga. Hari Sabtu kami ke Mid Valley, cari lagi...tak ketemu juga yang menawan hati. Lantas ayahnya kata mahu cari di internet saja.

Jadi bila aku nampak benda itu sudah berada di rumah aku semalam, aku ingat abang aku dah beli, rupanya...

Jiran sebelah bagi sebagai hadiah..entah macam mana dia tahu itu yang kami cari, kami pun tak tahu..

Jiran kami tu Cina...pun ada baby nama Isaac. Jiran sebelah lagi Melayu...haram tak bertegur..

1 Malaysia kata kau...

11 comments:

en_me said...

ko kasi jakkks playmat teww kat jiran yg haram*jadah tak bertegur tewww.. ehehe, mesti tegur punyer pastuu

jerry maguire, jr. said...

heh - kalo aku, aku bagi H1N1 sajork kat jiran yg harem itew.. or - dlm bahasa yg manis; selsema babi (sgt).

*bley?

Mr.RHishaM said...

K0 tak bertegur sapa ngan jiran yang harom jad0h tu @ dia yang tak bertegur sapa ngan kau?!

Baik kau gi TEGUR dia.

artisticklytouch said...

en_me:
eh, manaleh! nanti atiqah takde tempat main hehe

jerry:
*sneeze *babi *snorts *babi

komeng:
nak tegur cemaneh asek berkurung dalam rumah je..kalau ada kat luar pun dia buat tak tahu je bila kita senyum2 kat dia...tapi takpe nanti aku pergi hantar kueh kat dia..

jinggo said...

melayuuu... melayuuuu....
eeerrrmmmmm....

Izariza said...

salam,

telepati sampai tu ... it happens sometimes .. kira rezekilah :)

Pegawai Khalwat said...

Bulan posa dan raya nanti baru tegur.

artisticklytouch said...

jinggo:
bestkan jadi Melayu

iza:
uih, lama tak dengar cerita

PK:
kalau tegoq...

aloy_paradoks said...

itu perkara biase beb,, gua lagi kenal jiran india kat sebelah kanan dr melayu yg sebelah kiri ni

artisticklytouch said...

aloy:
kannn...semalam mak aku masa tengah siram2 pokok, tegur dia, terus tutup tingkap...kerana????

m i n e r a l . . . said...

ajak ler jiran satu lagi baca yasin sesama :)