Sunday, January 11, 2009

Merogol Kuda Belang

Lintasan kuda belang (read : zebra crossing) kat atas jalan tuh – walau sepudar mana pun warnanya, adalah untuk kemudahan pejalan kaki melintas dan kamu pemandu-pemandu harus berhenti dan memberi laluan, bukan pejalan kaki itu yang memberi laluan pada kamu.

Aku peduli apa kamu buat muka masam.

11 comments:

Pegawai Khalwat said...

Eh, kat malaya ada zebra crossing ka?

Rasanya kalau buat tiger crossing baru orang berenti kot.

Psss.... aku paling benci bila orang hon aku kerana berenti memberikan jalan pada orang yang melintas di crossing tu. Tak ambik lesen ka?

WanHidayat said...

Salam....hahahaha.....rogollah kuda belang tuh kalu nak kena langgar....hehehehe...langgar ngn Mr. Lex.....

Happy working!!!

rena said...

saya tak kisah.. kalau ada seekor zebra nak melintas, kat mana-mana pun saya berenti.. walaupun kat situ takde lintasan zebra

Tepak Sireh said...

tak suka perkataan 'rogol'... kasarrr... itu perkataan yg selalu digunakan oleh politician...

Sastri said...

kat sini mana ada pemandu nak benti walau ada lintasan si kuda belang tu... kalau kita lintas gak, silap-silap kena maki... sungguh berlainan keadaannya berbanding di negeri omputeh kan?

Mr.RHishaM said...

ape beng ong nih. dah nama zebra crossing, mmg lah org tak kasik jalan.

letak ler nama human crossing ker, Art crossing ker, tak pon geygeh crozzz ker. baru ler org bagi laluan.

huahuahuhauhauah. ROGOLLLLLLLLL...
Pro Goal.......

artisticklytouch said...

PK:
adala....sbb tulah aku tak suka memandu di Penang

dayat:
salam....ewah, sakan dia dengan Mr. Lex kan!

rena:
bagus...bagus

Tepak:
should i use penetrate then?

sast:
kan...kat kampung kita lain kan

komeng:
mu jangan komen dah ar...aku tak phm ha ha

Mr.RHishaM said...

meROGOLkan artikel ko. hhuhuhauhauhuaha

NONIE AZIZ said...

mak ingat sapalah gamaknya nak rogol kuda belang ni...tak de taste dia....haiiiyyoooo...samalah kg. aku pun lain...apa yg lain tak de kuda belang nipun....

Nurbaya Hassan said...

uols,

bukankah zebra crossing tuh hanya untuk zebra?
heheheheh

Nurbaya Hassan said...

uols,

bukankah zebra crossing tuh hanya untuk zebra?
heheheheh